napisz do autora Hubert Kubasiewicz
Headhunting polega na znalezieniu idealnych kandydatów czyli chętnych osób do rozważenia stanowiska pracy, na które przy pomocy headhuntera klient, zazwyczaj duża firma poszukuje pracownika. W Polsce headhunting zaczął istnieć w latach 90 czyli od momentu kiedy w naszym kraju zaczęły pojawiać się duże, międzynarodowe firmy. Wraz z tymi firmami, zaczęły powstawać agencje zajmujące się rekrutacją pracowników, a z nich wywodzić zaczęli się headhunterzy.
Działania headhuntera pozwalają zleceniodawcy czyli firmie poszukującej nowego pracownika zaoszczędzić bardzo dużo czasu. To headhunter poszukuje odpowiednich osób, spotyka się i rozmawia z wyselekcjonowanymi kandydatami, dokonuje wyboru i finalnie przedstawia idealnych i co najważniejsze zainteresowanych ofertą zmiany pracy chętnych. Korzyści jakie ze współpracy z headhunterem odnosi Klient są bezsprzeczne. Dzięki współpracy z łowcą głów firma nie musi przeprowadzać trudnych, żmudnych, często bardzo długich, ciągnących się tygodniami rekrutacji. W związku z tym zleceniodawca nie musi angażować swoich pracowników do wszystkich tych czynności, bo czynności te wykona za nią headhunter. Jedyne co musi zrobić Zlecający poszukiwania to wyznaczyć pracownika, który wykaże się działaniem i wolą współpracy z headhunterem. Jednym z zadań takiej osoby będzie dostarczanie odpowiedzi na ważne pytania już od samych potencjalnych kandydatów. Współpracując z headhunterem Klient otrzymuje wszystko co potrzeba, aby świadomie podjąć końcową decyzja dotyczącą zatrudnienia zarekomendowanych osób.